måndag 26 januari 2009

Krille har kommit på en riktigt bra grej!!

Dra ut propparna när barnen ska sova!


Oscar hade ju absolut ingen lust att gå och lägga sig i kväll, det brukar vara ett jäkla hoppande och springade in och ut så att man får hotas med det ena och det andra alternativt hålla fast honom.
Krille drog ut som så att bara cd-spelaren i sovrummet med sagoboken fungerande, resten av lägenheten var svart.
Altså det ska till att dom (oscar, julia skiter nog i om det är ljust eller mörkt) somnar relativt snabbt eftersom kyl och frys hänger samman med vardagsrummet.
Jag somnade flera gånger med barnen, krille åkte in och spelade snooker.
Varje gång vaknade jag av ett ryck, hela tiden såg jag någon i hallen och jag samlade mig och intalade mig att det bara är inderalen som spökar.


Fan säg inte att det där är tillbaka nu med?



2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan
ang. problemet med läggdagsen för Oscar, när han springer fram och tillbaka från sängen, så måste väl Julia bli störd, då är det bättre med spjälsäng till henne absolut.
Jag tittar ju mycket på Nanny på TV
nästan alla föräldrar har samma problem vid läggdags med sovandet.
Hon visar ett bra sätt, gå in med Oscar och säg lugnt att nu skall du sova,och han kommer säkert upp många gånger, gå till sängen med honom och säg bara nu skall du sova
om han börjar tjata om vatten eller något annat,gå inte in i någon diskusion med honom, säg bara , nu skall du sova, och så upprepa samma sak igen, det har funkat på barna som nanny har varit och hjälpt föräldrarna, men skall inte Julia ha en spjälsäng,jag tror att dom väcker varandra annars, lilla Julia är så liten. Jag tror inte det är någon lösning att dra ut propparna, tänk på kyl och frys om ni glömmer sätta i dom på natten det är ju inte så lyckat. Hej så länge, och jag tycker ni skall prova och göra så med Oscar när han bara springrt upp. in med honom i sången såg bara nu skall du sova inget mer, till slut kommer han att sluta springa in och ut.
Kram mamma ge mina gullungar tusen kramar från mig, hoppas vi ses snart


.

sanna sa...

okej.