måndag 26 januari 2009

När jag hade klätt på julia och satt henne i vagnen utanför öppna förskolan i dag undrar jag varför oscar inte kommer med.

Jag går in igen, en mamma sitter på golvet och berättar att min son undrar hur många gånger hon BAJSAT i dag (!?!?)


(ja det var ju också ett sätt att få kontakt med andra mammor på)
jag:
- men oscar, du kan väl frågade vad hon heter i stället?
Mamman bara skrattar och förklarar att det finns en bra bok som heter bajsboken.
- jaha? säger jag och låtsas vara intresserad.



Oscar kan ställa de mest underliga frågor, oftast av det trevligare och relevanta slaget, som vad en helt okänd människa ska göra "i morgon" eller vad hennes mamma heter.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Undrar just om han fick något svar på sin fråga! : )

Anonym sa...

En ny gratissida. Det är ju ganska svårt att samla poäng i de gamla, eftersom i princip alla redan är medlemar där. Men inte på freestreet, här blev jag den 117:e medlemen(!?). Man växlar in poängen mot presentkort på tex Nelly och Calirots(enda sajten där du kan få presentkort på Caliroots.)

Registrera dig på FreeStreet och få 25 startpoäng av mig.

http://www.freestreet.se/?r=117

Anonym sa...

Haha, måste säga att det lät ganska gulligt, men mest roligt^^

sanna sa...

josefine hahha undrar jag med!!!

najnaah hehe