lördag 24 januari 2009

I dag åt Julia upp en portion gröt som var lika stor som en sån där liten barnmatsburk.
Jag köper 8-månaders burkarna, hipp eller sempers ekologiska, känns bäst så när man inte orkar laga bebisvänlig mat.
Men om några månader står jag där med oekologiska produkter och sköljmedel i kläderna.
I dag fick hon hipps gröt med persika och banan, och frukt på burk, hennes mun förvandlades till ett vidöppet hål, jag smakade själv och höll på att storkna, den var fan sötare än socker!
Från 4 månader var skitgröten också, inte så konstigt att ungen gapade.

Hon kommer få havregrynsgröt som oscar får på mornarna.
Jag känner på mig att hon är ett äkta köttbull och makaroner-barn. Så är inte alls oscar, han mumsade på broccoli sen han var 6 månader och fortsatte gladeligen med det.
Vi är definitivt ingen makaron eller fiskpinnar i micro-familj inte för att vi är märkvärdiga eller bättre på nåt vis..vi äter andra (konstiga) saker bara.

Och barnen får hålla till godo.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på er

Vad roligt att Julia äter gröt och
mat. då ammar hon inte så mycket längre väl, eller du kanske äter
medicin och därför får hon inte amma, hon blir nog inte mätt på
bröstmjölk längre. Hon är nog helt annorlunda än Oscar, lite livligare
Kommer ni på söndag? kan du svara på bloggen är du gullig

Kramar till allihopa mina gullungar Mamma