onsdag 28 januari 2009

Usch jag är så trött på nutidens föräldrar!

Fattar dom inte att slå sig inte är livsfarligt?
Fattar dom inte att socker inte är livsfarligt?
Fattar dom inte att bebisar inte måste gå på alla rytmiker, babysim, danser?

Nu snackar jag om dom som tar detta på blodigt allvar.
Jag och en arbetande på öppna förskolan i går satt och diskuterade detta, vi sa att dagens föräldrar verkar vill skapa elitbarn!!
Tror att bebisarna blir sjuka om de inte får komma ut en dag, all ledig tid ska gå till dessa löjliga rytmiker och danser, härregud! det öppna förskolan erbjuder duger gott och väl!

En idiot på familjeliv frågade seriöst VARFÖR min son får äta glass.
Mitt svar var "FÖR ATT DET ÄR GOTT utropstecken utropstecken"
"Men det är ju inte nyttigt?"

Gud såna människor retar gallfeber på mig.
Detta berättade jag även för den arbetande.
Nu menar jag inte föräldrar som tar detta med ro, utan dessa förlåt, äckliga, präktiga hurtiga människor!

Inga kommentarer: