torsdag 29 januari 2009

Efter sydpoolen åkte vi till en indisk restaurang som vi aldrig varit på, stället var folktomt klockan 19 på kvällen.
Oscar satt och frågade krille vad dom sjöng om hela tiden "aaaa pam tam laaa"
"Dom sjunger om en pojke som tappat sin ballong"

Jag sitter i skrivande stund och äter på min doggy bag (det var dom som sa det) eftersom jag beställde en 10-rätters typ.

När dom frågade vad jag ville dricka sa jag att jag ville ha en lassi, han fattade inte vad det var men sa att han skulle fixa nåt.
Ut kom han med ett stort glas, han stod och väntade medans jag smakade
"mmm gott" sa jag och ljög.
Han sken upp som en sol.

Det verkade som att han bara hällt i lite turkisk yoghurt eller nåt med lite salt och peppar. hehe, men oscar drack "drick drick" tänkte jag så jag slipper skämmas.

När vi skulle gå tog en av männen julia som var på väg ut i deras kök.
Han frågade oscar om inte han kunde fåt låna henne tills i morgon.

"NÄE!!!" röt oscar och stod med armarna i kors.
Gubben lockade med gratis mat och godis.
"NÄÄ!! pappa ta henne!"

Det var synd att deras mat inte ens gjorde 5/10 för dom var riktigt trevliga.

Inga kommentarer: